Wednesday, May 19, 2010

RUMAH KE PENJARA?

Bangunan seperti di dalam gambar di bawah ini adalah sebuah rumah-istana rupanya.  Memang benarlah seperti dikata: selera kita manusia tidak sama.


Istana ini akan dilelong besok seperti keadaan 'sedia ada' dengan harga reserve, iaitu minima RM 6 juta.  Jadi tentunya orang yang bertaraf jutawan saja yang mampu membeli rumah ini.

Bentuk rupa ini lebih merupakan sebuah kota atau kubu perlindungan.  Pada saya, ia nampak seperti sebuah penjara juga.

Istana ini dikenali sebagai 'Camelot' dan bangunan ini adalah bangunan enam tingkat.  Di dalamnya juga terdapat sebuah kolam renang.  Luas kawasan ialah 1,486 meter persegi.

Jika saya, kalau untuk membeli pastilah saya tak mampu.  Tetapi jika saya mampu pun, dan ianya dijual dengang harga yang jauh lebih murah, hampir pasti juga saya tidak akan membelinya.  Namun jika diberi percuma, tentulah saya akan ambil untuk cuba mencari pembeli yang boleh menjadikan saya seorang jutawan segera.  Hehehe!