Sunday, February 14, 2010

MENUKAR WAJAH


Terlebih dulu saya nak mengucapkan Selamat Tahun Baru kepada semua rakyat Malaysia yang berketurunan Cina.  Katanya tahun harimau ni menjanjikan beberapa kebaikan.  Semoga segala kebaikan itu melimpah kepada kita semua juga, insya Allah.

Ramai orang pergi bercuti ke sana sini.  Saya mulanya ingat nak pergi bersama keluarga ke Cherating tapi katanya tempahan dah penuh.  Jadi rasanya saya nak membawa keluarga pergi ke berkelah ke Port Dickson saja besok.

Sementara tak ada apa sangat nak buat, saya cuba-cuba menghias laman.  Bukan apa, ada beberapa kawan memberi komen bahawa gambar hiasan utama dulu tu ada rupa seperti ketulan najis yang keras.  Padahal itu adalah salah satu mercu tanda termuka di USA.  Tapi memang iya juga, bila sekali pandang adalah rupa seperti yang dikatakan tu.

Saya mendapat gambar kaliligrafi kalimah 'Allah' melalui khidmat 'google' yang kelihatan agak cantik.  Saya cuba memenuhi ruang lebar tapi dah jadi meleper dan tak cantik pula.  Lama juga mencuba, akhirnya beginilah hasilnya.  Biar begitu saja dulu.  Jika dapat diperbaiki, saya akan lakukan kemudian. nanti.