Sunday, April 18, 2010

TERPAKSA BELI HP BARU

Akhirnya, handfon (hp) saya dah tamat hayatnya.  Sudah lama juga saya duduk tunda untuk membeli hp baru.  Hari ini, tiba-tiba terus kojol.

Mahu tak mahu, hari ini terpaksa jugalah pergi untuk membeli hp baru.  Anak saya bawa pergi  ke kompleks membeli-belah, ke cawangan Nokia dan satu lagi agen yang menjual jenama-jenama lain termasuk yang semakin popular sekarang ini iaitu jenama 'HTP' tu.

  Sebahagian Hanfon Nokia

Saya minta ambil gambar-gambar hp yang dipamirkan.  Ada banyak lagi di dalam 'show case' tapi saya tunjukkan sebahagian ini saja.

Harga hp yang canggih sikit pun dah melebehi harga RM 1000.  Yang murah tu ialah hp yang ada fungsi asas dan biasa saja.

Saya hendak membeli hp yang sederhana, tapi anak pula suruh beli yang ada pelbagai fungsi dan agak canggih.  Selepas dekat dua jam juga mencuba Nokia model itu dan ini, jenama Sony dan HTP, akhirnya beli jugalah yang canggih sedikit.  Selamat jugalah RM 3000 hari ini.  Apa nak buat!